سل یو2

سیستم همکاری در فروش فایل

سل یو2

سیستم همکاری در فروش فایل

دانلود تحقیق سلاحها 26 ص.rtf

دانلود سلاحها 26 صrtf تحقیق سلاحها 26 صrtf مقاله سلاحها 26 صrtf سلاحها 26 صrtf
دسته بندی علوم نظامی
فرمت فایل zip
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
دانلود تحقیق سلاحها 26 ص.rtf

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 26 صفحه

اریکس ، یک سیستم موشکی ضدزره سنگین کوتاه برد می باشد که برای واحدهای پیاده نظام و نیروهای ویژه طراحی طراحی و ساخته شده است.
این سیستم ضدزره ، برای استفاده در موقعیت های خاص و فضاهای محدود (همانند جنگ های شهری و عملیات های کماندویی) بسیار مؤثر و مناسب است.
اریکس توسط کنسرسیومی مرکب از MBDA فرانسه و صنایع هوافضای کانادا تولید می گردد.
در سال 1989 ، فرانسه و کانادا تفاهم نامه ای را برای تولید اریکس با سرمایه گذاری مشترک امضا نمودند و در سال 1994 بعد از سال ها تحقیق و آزمایش ، اریکس وارد خدمت ارتش های فرانسه و کانادا گردید و تا این لحظه ، ارتش های نروژ ، برزیل و مالزی نیز از اریکس بهره می برند.
همچنین بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس ازجمله بحرین ، کویت ، قطر ، عربستان و امارات متحده عربی نیز در زمره مشتریان علاقه مند به این سیستم ضدزره قرار دارند.
ترکیه نیز در سال 1999 ، قراردادی با فرانسه امضا نمود که طی آن ، امتیاز تولید 10000 موشک اریکس را در طی 10 سال بدست آورد.
اما در سال 2004 ، وزیر دفاع ترکیه خبر لغو این پروژه را داد.
سیستم پیشرانه اریکس ، از نوع کنترل برداری است و این قابلیت را دارد که در سرعت پایین ، مؤثر عمل نماید و اجازه می دهد که پرتاب موشک ، با کمترین نیروی ممکن انجام شود.
با توجه به این قابلیت موتور موشک ، اریکس از سیستم پرتاب آرام (SOFT LAUNCH) بهره برده و در فضاهای محدود و بسته می توان از آن به راحتی و با ایمنی بالا استفاده کرد.
لازم به ذکر است که موتور موشک اریکس ، توسط شرکت مشهور راکسل فرانسه (ROXEL) تولید شده است.
موشک در کمتر از 5 ثانیه آماه شلیک می گردد.
بعد از شلیک تنها وظیفه تیرانداز ، تنظیم نگه داشتن سیستم هدفگیر اریکس بر روی هدف تا زمان اصابت می باشد.
در زمان شلیک ، موشک سرعتی در حدود 18 متر در ثانیه می گیرد و در زمان رسیدن به مرز 600 متر ، سرعت موشک از مرز 245 متر در ثانیه نیز می گذرد.
در زمان 2 دقیقه می توان 5 موشک اریکس را آماده نمود ، هدفگیری کرد و شلیک نمود.
کلاهک جنگی 137 میلیمتری موشک ، مجهز به سیستم انفجاری دوگانه HIGHT EXPLOSIVE بوده و قادر به نفوذ در خودروهای مجهز به زره های انعکاسی به میزان 90 سانتیمتر است.
دو شبیه ساز برای آموزش استفاده از اریکس به سربازان وجود دارد ؛ شبیه ساز مقدماتی و شبیه ساز پیشرفته.
شبیه ساز مقدماتی ، توسط شرکت سیمتران (SIMTRAN) کانادا طراحی و ساخته شده است.
شبیه ساز پیشرفته نیز توسط بخشی از لاکهید مارتین تولید شده و به نام EPGS مشهور می باشد.
این خمپاره انداز فوق العاده سبک ، موثر و ایمن برای عملیات های کماندویی و خاص در مناطق کوهستانی و یا جنگلی ساخته شده است.
از ویژگی های این خمپاره انداز ، می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1- دقت بالا (Hight Accuracy) 2- راحتی در حمل و جابجایی (قابل حمل توسط یک نفر) مشخصات فنی: کالیبر: 60 میلیمتر وزن: 1/5 کیلوگرم طول کلی: 8/0 متر نواخت تیر: 30 گلوله در دقیقه آخرین برد: 6/1 کیومتر در جنگ جهانی دوم ، ارتش امریکا از نوعی تیربار سبک به نام برونینگ 30/0 استفاده می کرد.
این تیربار ، برای مقاصدی چون پوشش دادن نیروی زمینی و درگیر شدن با


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.