سل یو2

سیستم همکاری در فروش فایل

سل یو2

سیستم همکاری در فروش فایل

پرستاموبایل ؛ وب اپلیکیشن پرستاشاپ با PWA

پرستاموبایل ؛ وب اپلیکیشن پرستاشاپ با PWA

پرستاموبایل ؛ وب اپلیکیشن پرستاشاپ با PWA



وب اپلیکیشن های پیشرونده یا Progressive Web Apps چیست ؟!

وب اپلیکیشن های پیشرونده یا Progressive Web Apps تکنولوژی نوظهوری است که به کمک آن میتوان تجربه اپلیکیشن های واقعی را به مخاطب ارائه کرد بدون آنکه نیاز به توسعه اپلیکیشن های پرهزینه و پر دردسر را داشته باشید! به لطف PWA میتوان امکانات و قابلیت های اپلیکیشن های بومی (مانند اندروید و ios) را با برروی بستر وب ایجاد نمود و در عین حال ضعف های اپلیکیشن های عمومی مانند هزینه بالای توسعه و نگهداری برای هر سیستم عامل را برطرف نمود در عین وب اپلیکیشنی ایجاد کرد که برروی گوشی کاربر هیچ حجم و فضایی را در هنگام نصب اشغال نکند و بهتر هست بگوییم فاصله بین لمس کاربر تا نصب وب اپلیکیشن کمتر از چند ثانیه خواهد بود!


چرا باید از PWA استفاده کنیم ؟!

شاید همه ما به خاطر بیاوریم که سالها پیش داشتن یک قالب ریسپانسیو میتوانست امتیازی ارزشمند برای یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی باشد اما امروز پایه و اساس یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی است! تکنولوژی «وب اپلیکیشن های پیشرونده» یا Progressive Web Apps که به اختصار PWA نامیده میشوند نیز دقیقا همین جایگاه را دارند. امروز یک امتیاز مهم و ارزشمند برای هر وبسایت یا فروشگاه اینترنتی است و در آینده نزدیک نیز هم پایه و اساس فروشگاه اینترنی خواهد بود!

برای ایجاد وب اپلیکیشن PWA چه پیش نیازهایی نیاز است؟

مهمترین قسمت کار قالب فروشگاه  است که باید ریسپانسیو باشد و همچنین برای استفاده از تمامی امکانات وب اپلیکیشن باید اتصال امن SSL برروی فروشگاه ایجاد شود. در این حالت باید تمامی فایلها و اطلاعات از نشانی های امن (https) فراخوانی شوند در غیر این صورت اتصال امن تشخیص داده نمیشود.

وب اپلیکیشن PWA چه مزایایی دارد؟

تکنولوژی PWA از سال 2015 توسط گوگل معرفی شده و بیش از 3 الی 4 سال از این تکنولوژی میگذرد و در این مدت نیاز هر روز پیشرفت کرده و خوشبختانه اکثر وبسایت های مطرح هم اکنون با این تکنولوژی سازگار هستند و یا اینکه یک نسخه لایت سازگار با این تکنولوژی ایجاد کرده اند!

مزایای وب اپلیکیشن های پیشرونده چیست؟
  • قابل استفاده در همه سیستم عامل ها و مرورگرهای مطرح
  • امکان نصب برروی گوشی هوشمند تنها با یک لمس
  • ظاهری بسیار شبیه به اپلیکیشن های بومی سیستم عامل ها
  • دارای ویژگی های آفلاین
  • عدم نیاز به هزینه سنگین و دردسرهای فراوان برخلاف اپلیکیشن های بومی
  • دسترسی سریع و راحت کاربران به وب اپلیکیشن
  • به روز بودن ظاهر وب اپ در هنگام تغییر وبسایت برخلاف اپلیکیشن های بومی
  • امکان رصد کاربران وب اپلیکیشن به کمک کمپین های گوگل آنالیتیکس
  • احتمال نصب و استفاده بیشتر کاربران به دلیل حجم کم و نصب سریع

به نظر شما این اپلیکیشن عادی است یا یک وب اپلیکیشن PWA؟ آیا تفاوتی را احساس میکنید؟

آیا تاکنون وبسایتی از PWA استفاده کرده است؟

تقریبا تمامی فروشگاهها و وبسایتهای بزرگ از این تکنولوژی همین حالا استفاده میکنند! به عنوان مثال دیجیکالا ، اسنپ مارکت (که در عکس بالا آورده شد) ، شیپور و اسنپ تنها چهار مورد از این دست هستند و البته وبسایتها و فروشگاههای خارجی یا شبکه های اجتماعی مختلف نیز به همین صورت میتوان نمونه های زیادی را عنوان کرد!

روال و مراحل نصب و استفاده وب اپلیکیشن توسط کاربران چیست؟

در حالت عادی کاربران وارد فروشگاه شده و فروشگاه اینترنتی را مرور میکنند. در مرورگرهای مختلف این قسمت با تفاوت هایی همراه هست به عنوان مثال در مرورگر کروم و Edge یک نوار به صورت خودکار نمایش داده میشود (تصویر اول از چپ) و همچنین در این دو مرورگر نیز نوار اختصاصی ماژول پرستاموبایل نیز به خوبی کار میکند. کاربر میتواند پس از مشاهده این نوار برروی آن کلیک کرده و پس از مشاهده دیالوگ باز شده دکمه افزودن را نیز بفشارد.

در این حالت آیکن وب اپلیکیشن برای کاربر نمایش داده خواهد شد و کاربر یا مشتری از این پس میتوانند با کلیک برروی آیکن وارد وب اپلیکیشنی دقیقا مشابه با اپلیکیشن های بومی شوند!