دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 26 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 979 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
این پروژه ابتدا به معرفی web service می پردازد و مزایا و کاربردهای آن را نام می برد، سپس روند ساخت یک web service برای یک شرکت تجاری را با استفاده metro web service توضیح می دهد.
فهرست مطالب
چکیده1
فصل اول 2
مقدمه 3
Web service چیست؟ 4
مزایای Web Service:7
نکات تکنولوژی وب سرویس 8
XML یا eXtensible MarkupLanguageXML 9
UDDI یا Universal Description , Discovery and Integration. 16
فصل دوم 19
METRO WEB SERVICES. 19
Metro چیست؟ 20
پروتوکل قابل اعتمادMETRO :23
نحوه اتصال database و java:30
منابع 32
دسته بندی | حقوق |
بازدید ها | 21 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 115 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 90 |
امروزه مسأله بی تابعیتی یکی از موارد مهم در عرصه حقوق بین الملل می باشد که آنگونه که باید به آن پرداخته نشده است و کنوانسیون های بین المللی بطور دقیق به این موضوع پرداخته اند. در این تحقیق سعی شده است تمام کنوانسیون هایی که در این زمینه بحث کرده اند، مورد بررسی قرار گیرند که البته در اکثر قریب به اتفاق این کنوانسیون ها مواد کمی به این موضوع اختصاص داده شده است و کنوانسیون هایی که بطور تخصصی بحث را مطرح می کنند، کنوانسیون کاهش موارد بی تابعیتی و کنوانسیون اروپایی تابعیت می باشند که در این میان کنوانسیون اروپایی تابعیت بطور کلی راجع به تابعیت بحث می کند و در قسمتهایی به مسئله بی تابعیتی و راههای رفع آن نیز می پردازد ولی کنوانسیون کاهش موارد بی تابعیتی کاملاً در همین خصوص بحث می کند و بطور تخصصی راههای مقابله با بی تابعیتی را بررسی می کند.
در این میان اعلامیه جهانی حقوق بشر را داریم که در مادة 15 خود می گوید:«هر کس حق داشتن تابعیت را دارد و هیچکس را نباید بطور خودسرانه از تابعیتش محروم نمود» و یا میثاق حقوق مدنی و سیاسی که در مادة 24 خود می گوید: «هر کودکی حق داشتن تابعیت را دارد» و همچنین کنوانسوین حمایت از حقوق زنان و کنوانسیون حمایت از حقوق کودک که این کنوانسیون ها تنها در موادی از خود به بررسی این موضوع پرداخته اند و در نهایت می توان گفت با وجود اینکه کنوانسیون های بسیاری برای جلوگیری از کاهش موارد بی تابعیتی راهکارهایی را ارائه داده اند ولی باز هم کافی نمی باشد، هر چند تلاشهای صورت گرفته تا حدود بسیار زیادی در سطح جهان مؤثر مواقع شده و باعث ترقی در سطح قانونگذاری کشورها در قانون داخلیشان شده است ولی این تلاشها تا زمانیکه منجر به ایجاد یک قانون متحد و کامل در این موضوع که مورد تأئید اکثر قریب به اتفاق کشورها باشد و همچنین دارای ضمانت اجرا باشد می توان گفت به نتیجة واقعی خود نخواهد رسید.
کلید واژگان: بی تابعیتی، کنوانسیون، میثاق، اعلامیه، تعارض قوانین
فهرست مطالب
چکیده1
مقدمه:2
فصل اول : کلیات4
کلیات:5
گفتار اول: تعریف و تاریخچه تابعیت5
بخش اول: تعریف تابعیت5
بخش دوم: مختصر تاریخچه ای بر تابعیت6
بند اول: 6
بند دوم:7
گفتار دوم: بی تابعیتی7
بخش اول: تعریف بی تابعیتی7
بخش دوم: علل پیدایش بی تابعیت8
بند اول:8
بند دوم:8
بند سوم:9
بند چهارم: 9
بخش سوم: عوارض بی تابعیتی10
بند اول:10
بند دوم:10
بند سوم:10
بخش چهارم: راههای رفع بی تابعیتی11
بند اول:11
بند دوم:11
بند سوم:11
بند چهارم:12
بند پنجم: 12
فصل دوم: بررسی کنوانسیون های بین المللی14
گفتار اول: کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان15
بخش اول: کلیات15
بند اول15
بند دوم:16
بند سوم16
بخش دوم: نظریات در خصوص تابعیت زوجین16
بند اول:17
بند دوم:18
بند سوم:19
بخش سوم: تفسیر مادة 9 کنواسیون20
گفتار دوم: میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی21
بخش اول: کلیات21
بخش دوم: تفسیر مادة 24 میثاق22
بند اول:22
بند دوم:24
بند سوم:25
گفتار سوم: بررسی قانون تابعیت ژاپن، برزیل و فنلاند بعنوان قوانین متفاوت در برخورد با بی تابعیتی26
بخش اول: تابعیت در کشور ژاپن26
بند اول26
بند دوم:27
بند سوم27
بند چهارم:28
بخش دوم: بررسی قانون برزیل و راه های جلوگیری از بی تابعیتی در قانون این کشور29
بند اول:29
بند دوم:30
بند سوم:30
بخش سوم: تابعیت در کشور فنلاند از حیث رعایت کنوانسیون های بین المللی31
بند اول31
بند دوم32
بند سوم33
گفتار چهارم: بررسی کنوانسیون کاهش موارد بی تابعیتی34
بخش اول: کلیات34
بخش دوم: بررسی مواد یک تا پنج کنوانسیون کاهش موارد بی تابعیتی35
بند اول:35
بند دوم:35
بند سوم:36
بند چهارم:36
بند پنجم:37
بخش سوم: بررسی مواد شش گانه کنوانسیون38
بند اول38
بند دوم38
بند سوم40
بند چهارم40
بند پنجم42
بند ششم43
فصل سوم : بررسی کنوانسیون های (اروپایی تابعیت، اعلامیه جهانی حقوق بشر، حقوق کودک و بررسی وضعیت افراد بی تابعیت)44
گفتار اول: کنوانسیون اروپایی بی تابعیت45
بخش اول: موضوعات عمومی تابعیت45
بخش دوم: اصول کلی تابعیت46
بخش سوم: قواعد تابعیت47
بخش چهارم : کنوانسیون اروپایی تابعیت51
بخش پنجم: مشکلات تابعیتی52
بند اول52
بند دوم53
بند سوم54
بخش ششم: همکاری میان دول عضو54
بند اول54
بند دوم55
بخش هفتم: اجرای کنوانسیون55
گفتار دوم: اعلامیه جهانی حقوق بشر56
بخش اول: کلیات56
بخش دوم: تفسیر بند الف مادة 15 اعلامیه جهانی حقوق بشر57
بند اول57
بند دوم:58
بند سوم:59
بند چهارم59
گفتار سوم: کنوانسیون حقوق کودک60
بخش اول: کلیات60
بخش دوم: تفسیر مادة 762
بند اول:62
بند دوم:63
بند سوم:64
بند چهارم:64
گفتار چهارم: کنوانسیون وضعیت اشخاص بی تابعیت65
بخش اول: کلیات65
بخش دوم: مواد مهم کنوانسیون وضعیت افراد بی تابعیت67
بند اول67
بند دوم67
بند سوم67
بند چهارم68
بند پنجم68
بند ششم68
بند هفتم68
بند هشتم68
بند نهم69
بند دهم69
بند یازدهم69
بند دوازدهم69
بخش سوم: تفسیر مواد کنوانسیون70
بخش چهارم: نحوه عملکرد کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در خصوص افراد بدون تابعیت71
بند اول71
بند دوم73
نتیجه گیری:75
پیشنهادات:76
منابع فارسی:77
منابع انگلیسی:79
دسته بندی | حقوق |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 110 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 97 |
واژه ی محاربه از ریشه «حرب» گرفته شده است که متضاد کلمه «سلم» به معنی صلح می باشد. محاربه در اصل به معنی «سلب» و گرفتن است و از این جهت در مورد کسی که برای جنگیدن با دیگران یا ترساندن آنها سلاح می کشد به کار می رود که وی قصد گرفتن جان یا مال یا امنیت دیگری را دارد.
افساد فی الارض و محاربه دو تأسیس مجزا می باشند و افساد فی الارض تمامی گناهانی را که دارای مفسده ی عمومی هستند، از قبیل اشاعه ی فحشا و منکرات، در بر می گیرد.
به کار رفته شدن کلمات «محاربه» و «افساد فی الارض» در کنار هم در عنوان باب هفتم قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370 نشانگر آن است که در قانون ما نیز این دو کلمه بصورت مترادف به کار رفته اند.
محاربه که گاهی در برخی از متون اسلامی با عناوین «حرابه» «قطع الطریق» و یا «سرقت کبری» به کار برده می شود، از اقسام جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی بوده و از جمله ی حدود است، که این امر مورد اتفاق کلیه مذاهب اسلامی و همچنین فقهای شافعی و حنفی است اما علی رغم این اتفاق نظر در جزئیات مسئله، دیدگاه های مختلفی از سوی آنها ابراز شده است.به عنوان مثال در خصوص حد محاربه که در ماده 190 قانون مجازات اسلامی،حد محاربه را یکی از چهار مجازات ذکر شده در این ماده در نظر گرفته است در حالی که در نزد فقهای شافعی و حنفی مجازات محارب با توجه به عملی که واقع می شود تعیین می شود. یا در خصوص اقوال تخییر و ترتیب در اجرای مجازات که فقهای امامیه قائل به قول تخییر شده اند در حالی که فقهای شافعی و حنفی قول ترتیب را پذیرفته اند.
کلید واژگان
1- محاربه2- افساد فی الارض3- بغی4 - قطاع الطریق 5- اخافه
فهرست مطالب
مقدمه |
الف : اهمیت تحقیق |
ب : اهداف تحقیق |
ت : سوالات تحقیق |
ث : فرضیه های تحقیق |
ج : روش تحقیق |
ح : سازماندهی تحقیق |
فصل نخست: بازشناسی مفاهیم و درآمدی بر مبنای بزه محاربه |
مبحث نخست:واژه شناسی و تفکیک محاربه از مفاهیم مشابه |
گفتار نخست: واژه شناسی |
الف: مفهوم لغوی |
ب: مفهوم فقهی |
ج: مفهوم حقوقی |
گفتار دوم: تفکیک محاربه از مفاهیم مشابه |
الف: تفکیک محاربه ازبغی |
ب: تفکیک محاربه از جرایم سیاسی |
ج: تفکیک محاربه از افساد فی الارض |
مبحث دوم: درآمدی بر مبنای بزه محاربه |
گفتار نخست: مبانی شرعی |
الف: مبانی قرآنی |
1- شأن نزول آیه |
2- دیدگاه های مفسرین |
1-2- دیدگاه نخست |
2-2- دیدگاه دوم |
ب: مبانی روایی محاربه |
ج: محاربه در اقوال فقها |
گفتار دوم: مبانی عرفی |
الف: وجود بروز خطر شدید |
ب: لزوم حفظ امنیت عمومی جامعه |
فصل دوم: ارکان بزه محاربه |
مبحث نخست: رکن قانونی |
گفتار نخست: تحولات تقنینی |
الف: در قانون حدود و قصاص |
ب: در قانون مجازات اسلامی |
ج: در قانون جدید مجازات اسلامی |
گفتار دوم: نارسائی های تقنینی |
الف: ابهامات تقنینی موجود |
- در ارتباط محاربه با افساد فی الارض |
2- در زمینه تحقق شرایط محاربه |
ب: در اختلاط محاربه بابغی |
مبحث دوم: رکن مادی |
گفتار نخست: رفتار مجرمانه |
الف: لزوم فعل مثبت |
ب: لزوم توانایی ایجاد ترس |
گفتار دوم: اهمیت وسیله و موضوع جرم |
الف: اهمیت وسیله در محاربه |
ب: اهمیت موضوع جرم |
گفتار سوم: نتیجه مجرمانه و شروع به جرم در بزه محاربه |
الف: تحلیل لزوم یا عدم لزوم تحقق نتیجه |
ب: تحلیل شروع به جرم در محاربه |
مبحث سوم: رکن روانی |
گفتار نخست: اهمیت رکن روانی در محاربه |
گفتار دوم: اجزاء رکن روانی |
الف: سوء نیت عام |
ب: سوء نیت خاص |
گفتار سوم: لزوم عمومی بودن تهدید |
فصل سوم: واکنش کیفری در قبال بزه محاربه |
مبحث نخست: مسئولیت کیفری محارب و کیفیت اجرای مجازات ها |
گفتار نخست: رویکردهای فقهی در زمینه کیفیت اعمال مجازات ها |
الف: نظریه تخییر |
ب: نظریه تنویع یا ترتیب |
گفتار دوم: تحلیل اجرای مجازات محاربه |
الف: اجرای قتل |
ب: اجرای به صلیب کشیدن |
ج: اجرای قطع دست و پا |
د: اجرای تبعید |
مبحث دوم: مسئولیت کیفری همکاری با محارب و درآمدی برعلل سقوط کیفر محاربه |
گفتار نخست: تحلیل مجازات مشارکت و معاونت در محاربه |
الف: مشارکت در محاربه |
ب: معاونت در محاربه |
گفتار دوم: علل سقوط کیفر محاربه |
الف: توبه |
ب: جنون و مرگ |
نتیجه گیری |
پیشنهادات |
منابع و مآخذ |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 16 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 166 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
انتخاب روش تدریس یکی از مراحل مهم طراحی آموزشی است. معمولاً علم بعد از انتخاب محتوا و قبل از تعیین وسیله، باید خطمشی و روش مناسب تدریس خود را انتخاب کند؛ چون خطمشی معلم و روش تدریس او چگونگی فعالیت شاگردان را برای رسیدن به هدفهای آموزشی مشخص میسازد.
در واقع، به مجموعه تدابیر منظمی که معلم برای رسیدن به هدف، با توجه به شرایط و امکانات، اتخاذ میکند روش تدریس میگویند.
معلم بدون شناخت روشهای مختلف تدریس، هرگز به انتخاب صحیح آن نخواهد بود. او هر اندازه که با روشهای تدریس آشنا باشد در موقعیتهای مختلف برای رسیدن به مقاصد آموزشی، آزادی عمل بیشتری خواهد داشت.
اهمیت چنین تحقیقاتی کمکی برای تعیین مناسب بودن روشهای تدریس سنتی و جدید بوده .
فهرست مطالب
فصل اول. 1
مقدمه :2
اهمیت و ضرورت تحقیق.. 2
بیان مسئله :2
فرضیه تحقیق.. 2
سوال تحقیق.. 3
اهداف :3
تعاریف ، اصلاحات و واژهها :3
فصل دوم. 5
ادبیات و پیشینه تحقیق.. 5
معرفی روشهای مختلف تدریس:6
روش حفظ و تکرار:6
محاسن و محدودیتهای روش حفظ و تکرار:6
الف) محاسن:6
ب) محدودیتها:7
روش سخنرانی:7
مراحل اجرای روش سخنرانی:8
مرحله اول ، آمادکی برای سخنرانی.. 8
1- آمادگی از نظر تجهیزات:8
2- آمادگی عاطفی:8
3- آمادگی از نظر زمان:8
نتیجهگیری مقایسه. 9
محاسن و محدودیتهای روش سخنرانی:12
ب) محدودیتها:13
نتیجه. 14
روش پرسش و پاسخ.. 15
هدف از روش پرسش و پاسخ.. 15
محاسن و محدودیتهای روش پرسش و پاسخ:16
روش گردش علمی.. 16
روش بحث گروهی.. 18
چه دروس و موضوعاتی را میتوان با روش بحث گروهی تد ریس کرد؟. 18
مرحله دوم، روش اجرای بحث گروهی.. 20
تدرس خصوصی.. 24
آموزش برنامه ای (PI)24
ارزشیابی IPI و CAI و IGE وسایر روشها26
خلاصه. 27
اشکالات و معایب روش تدریس سنتی.. 27
فهرست منابع 30
دسته بندی | حقوق |
بازدید ها | 14 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 163 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 51 |
آیا موکل بایستی به مراجع قضائی مراجعه کند وحکم به ابطال وکالتنامه بگیرد؟ واگر این حکم صادر شود آیا صرف صدور حکم آن وکالتنامه را ابطال می کند؟ بعبارت دیگر آیا چنین حکمی اعلامی است؟ یا اینکه بایستی اجرا شود؟ واگر بایستی اجرا شود آن را چگونه بایستی اجرا کرد؟ واگر اجرا شد آیا بایستی به وکیل هم ابلاغ گردد؟ حتی در موردی که حکم غیابی صادر نشده و وکیل خود در جلسه دادرسی در دادگاه حضور داشته است؟
در پست پرسشهای مربوط به وکالت -که می توانید برای دسترسی فوری به آن پرسشها روی کلمه ی کلیدی پرسشهای وکالت در کنار این وبلاگ کلیک کنید- در ابتدای پست عباراتی که معمولا در وکالتنامه های بلاعزل نوشته می شود آورده ام از همکاران درخواست می کنم با توجه به این عبارات -ویا اگر موارد دیگری هم بوده که فراموش شده- وموارد دیگر نظرات خود را مرقوم فرمایند
موکل حق عزل وکیل مرقوم را ازخودسلب وساقط نمود- موکل حق عزل وکیل مرقوم را بمدت سه سال از خود سلب وساقط نمود- موکل حق عزل وکیل مرقوم را بمدت پنجاه سال از خود سلب وساقط نمود- موکل حق عزل وکیل مرقوم را بمدت نود ونه سال از خود سلب وساقط نمود- موکل حق عزل وکیل مرقوم را ضمن عقد خارج لازم ازخود سلب وساقط نمود –موکل حق عزل وکیل مرقوم را ضمن عقد خارج لازم باظهاره از خود سلب وساقط نمود- موکل حق عزل وکیل مرقوم را ضمن عقد خارج لازم (که باظهار موکل بصورت عادی منعقد گردیده) از خود سلب وساقط نمود- موکل حق عزل وکیل مرقوم را ضمن عقد خارج لازم که باظهار طرفین درخارج این سند انجام یافته از خود سلب وساقط نمود – موکل حق عزل وکیل مرقوم را بمدت .... سال ضمن عقد خارج لازم از خود سلب وساقط نمود- موکل حق عزل وکیل مرقوم وحق ضم امین و وکیل به وی را از خود سلب وساقط نمود – موکل حق عزل وکیل مرقوم را وحق ضم وکیل وامین به وی را از خود سلب وساقط نمود وهمچنین حق انجام مورد وکالت را شخصا در مدت این وکالت از خود سلب وساقط نمود- وکیل ضمن قبول انجام مورد وکالت حق استعفای از انجام مورد وکالت را .... از خود سلب وساقط نمود!!!- این وکالت بمدت .... سال بلاعزل می باشد – مدت این وکالت سه سال است – این وکالت فقط تا تاریخ .... معتبراست – در این وکالت اختیار تعویض پلاک فقط بمدت سه ماه معتبر است واختیار فروش بمدت پنج سال از تاریخ زیر بلاعزل می باشد - موکل ضمن عقد خارج لازم ؛ که حسب الاقرار بصورت شفاهی و خارج از دفترخانه بین طرفین منعقد گردیده است حق عزل وکیل و ضم وکیل و امین و انجام بالمباشره را تا انجام و خاتمه مورد وکالت را از خود سلب و ساقط نمود- موکل ضمن عقد خارج و لازم حق عزل و ضم وکیل را از تاریخ ذیل لغایت خاتمه انجام مورد وکالت از خود سلب و ساقط نمود
فهرست مطالب
مقدمه
تعهد عدم عزل از جانب موکل
ماده ۶۷۹ قانون مدنی
بخش اول: شرط وکالت وکیل ضمن عقد لازم
بخش دوم: وکالت وکیل بصورت شرط فعل ضمن عقد لازم
بخش سوم: شرط وکالت ضمن عقد جایز
بخش چهارم: شرط عدم عزل وکیل در ضمن عقد لازم
بخش پنجم: شرط عدم عزل وکیل در ضمن عقد جایز (وکالت)
بخش ششم: انعقاد عزل وکالت بصورت بلاعزل
بخش اول: وکالت بلاعزل در سه مقوله فوت و جنون و سفاهت
بخش دوم: جنون وکیل یا موکل
بخش سوم: انقضای مدت وکالت
بخش چهارم: توضیح در مورد از بین رفتن مطلق وکالت
بخش پنجم: استعفای وکیل
بخش اول: فقه و سایر نظام های حقوقی
بخش دوم: اختلاف در ضمانت اجرا
بخش سوم: آیا موکل میتواند اختیار وکیل را از خود سلب کند
بررسی فقهی وکالت بلاعزل
منابع