سل یو2

سیستم همکاری در فروش فایل

سل یو2

سیستم همکاری در فروش فایل

پاورپوینت تجزیه و تحلیل مالیات مشاغل و اشخاص حقوقی

پاورپوینت تجزیه و تحلیل مالیات مشاغل و اشخاص حقوقی در 50 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل pptx
حجم فایل 810 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
پاورپوینت تجزیه و تحلیل مالیات مشاغل و اشخاص حقوقی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت و اشخاص حقوقی در 50 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx



تجزیه و تحلیل مالیات مشاغل

تجزیه و تحلیل مالیات مشاغل

اشخاصی که مشمول پرداخت مالیات میشوند:

کلیه مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به اموال یااملاک خود واقع در ایران طبق مقررات باب دوم

هر شخص حقیقی ایرانی مقیم ایران نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج ازایران تحصیل می نماید

هر شخص حقیقی ایرانی مقیم خارج از ایران نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران تحصیل میکند

هر شخص حقوقی ایرانی نسبت به کلیه درآمدهایی که درایران یا خارج از ایران کسب میکند

هر شخص خارجی نسبت به درآمدهایی که در ایران تحصیل میکند


اشخاصی که مشمول پرداخت مالیات نمیشوند:

وزارت خانه ها وموسسات دولتی

دستگاههای دولتی که بودجه آنها توسط دولت تامین میشود

شهرداریها


انواع مشاغل:

صاحبان مشاغلی که بر حسب این قانون مکلف به ثبت فعالیتهای شغلی در دفاتر درآمد و هزینه می باشند

صاحبان مشاغلی که به موجب آن مکلف به ثبت فعالیت های شغلی خود در دفاتر روزنامه و کل ، موضوع قانون تجارت هستند

صاحبان مشاغلی که مشمول مقررات دو بند فوق نیستند مکلفند صورت خلاصه درآمد و هزینه خود را طبق ضوابط و نمونه های تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور نگهداری کنند


مالیات بر درآمد مشاغل:

nتعریف درآمد مشمول مالیات مشاغل

•هزینه های قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات

• محاسبه استهلاکات دارائی مشاغل به چند دسته تقسیم می شوند

مالیات برمشاغل

فرآیند اجرایی در سیستم مالیاتی ایران


پاورپوینت طرح راه اندازی کارگاه خیارشور

کارگاه خیارشور خیارشور کارگاه مقاله خیارشور تحقیق روش نگهداری خیارشور دانلود پاورپوینت کارگاه خیارشور کسب وکار موفق
دسته بندی صنایع غذایی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 493 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
پاورپوینت طرح راه اندازی کارگاه خیارشور

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت طرح راه اندازی کارگاه خیارشور در 28اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

مقدمه:

دلیل کسب کار:


با توجه به این که طرح توجیهی بنده با رشته تحصیلی مناسبتی ندارد به خاطر این کسب و کار را انتخاب کردم که شغل اکثر اهالی محل تولد من کشت خیار و تبدیل آن به خیار شور می باشد .

در این زمینه دارای تجربه زیادی می باشم ومی خواهم روش سنتی را به صنعتی تبدیل نموده و بهره وری را بالا ببرم.


مصرف کنندگان:

مصرف کنندگان شامل اغذیه ها ،رستوران ها،پادگان های نظامی و غیره ....

مشتریان:

همان مصرف کنندگان می باشند.

رقبا:

درحال حاضر رقبای این کار به صورت فله ای درایران:استان همدان،استان آذربایجان شرقی و غربی ، درخراسان بزرگ شهر اسفراین و شیروان ( روستای زوارم ) می باشد

محل اجرای طرح:

استان خراسان شمالی

شهرستان

بخش مرکزی

روستای زوارم

خلاصه ای از طرح :

1/271/852/200

سرمایه ثابت

277/393/333

سرمایه درگردش

1/549/245/533

جـمع کل سرمایه

1/756/264/900

سرمایه متغییر

6

تعداد پرسنل

3/305/510/433

سرمایه نیاز طرح

37500عدد دبه

میزان تولید سالانه

31ماه

زمان برگشت سرمایه

***سرمایه گذاری کل طرح با کار آفرین می باشد***


1* سرمایه ثابت:

*(1-1)زمین:

*(1-2)محوطه سازی :

*(1-3)ساختمان :

*(1-4)ماشین آلات :

*(1-5)تاسیسات :

*(1-6)وسایل اداری :

*(1-7)هزینه قبل از بهره برداری :



پاورپوینت بررسی تجربه مدیریتی

پاورپوینت بررسی تجربه مدیریتی در 23 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 72 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پاورپوینت بررسی تجربه مدیریتی

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بررسی تجربه مدیریتی در 23 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx



ž ž žمقدمه:


žارتباط نزدیکی بین تجربه و دانایی وجود دارد. تجربه را می توان به عنوان پالایشگر دانایی در نظر گرفت. نه تنها انواع خاصی از دانایی می تواند. به تجربه تبدیل شوند،بلکه تجربه می تواند معیاری برای تبدیل داده ها به دانایی محسوب شود. ž


ž žچکیده: ž ž


تجربه مدیریتی: ž

مفهوم تجربه:دانش عملی žیعنی »» تصمیم،چالش،فرصت یا خواه به عنوان عامل وخواه به عنوان ناضر žشامل: ž1 – تجارب مدیریتی: در واقع وصفی از یک موقعیت مدیریتی است. که شامل هدف،شکل،منابع اطلاتی است ž2- تجربه از نظر منشاء کسب آگاهی ž žالف: تجربه خارجی(حسی) žب: تجربه درونی ž ž ž


ž žتجربه مدیریتی: ž


žهر کدام از ما بارها و بارها این جمله را شنیده‌ایم که «تجربه، بزرگ‌ترین معلم زندگی انسانهاست»؛ اما به راستی هر یک از ما چه قدر زمان در اختیار داریم تا بتوانیم هر چیزی را تجربه کنیم،‌ این در حالیست که بسیاری افراد همان راهی را که ما مدنظر داریم طی کنیم را پشت سر گذاشته‌اند و با کسب تجربه از مسیر طی شده آنان، حداقل می‌توانیم ابعاد نوتری از همان مسیر را بگشاییم. ž


ž žمفهوم تجربه:

ž

ž1-تجربه مدیریتی توصیفی است از یک موقعیت واقعی شامل یک تصمیم، چالش، فرصت، مساله و یا یک موضوع خاص که فرد یا افرادی در یک سازمان با آنها مواجه هستند

ž2-. تجربه واقعی ای است که شخصی از سر می‌گذراند (خواه به عنوان عامل و خواه به عنوان ناظر) و نسبت به آن آگاه و مطلع است.(1)

ž 3- «نورمن، ال.گیسلر» تجربه را چنین تعریف کرده است: از تجربه وقوف یا آگاهی را می‌فهمیم که افراد واجد هستند، تجربه آگاهی از یک موضوع است ولی ضرورتاً یک آگاهی فطری صرف نیست.(2) ž


ž žتجارب مدیریتی:


ž žتجارب مدیریتی در واقع توصیفی از یک موقعیت مدیریتی است که افراد در آن موقعیت درگیر یک موضوع پیچیده و خاص هستند و مجبورند بر سر دو راهی تصمیم بگیرند. این طبقه بندی‌ها بر حسب هدف، شکل یا منابع اطلاعاتی هستند.
• بر حسب هدف، تجارب مبتنی بر تصمیم در مقابل تجارب توصیفی قرار دارند.
• بر حسب شکل، تجارب تبیینی در برابر تجارب اکتشافی جای می گیرند.
• و بر اساس منابع اطلاعاتی، تجارب تحقیقی در مقابل تجارب عمومی طبقه بندی می گردند. ž


ž ž žعموما مدیران میانی و مدیران ارشد سازمان‌ها، مخاطبان اصلی متون تجارب مدیریتی هستند که این متون معمولا شامل متن و تصویر و جداول و نقل قولها تهیه می شوند. مخاطبان ثانویه این تجارب، متخصصین و کارشناسان موضوع مربوطه هستند. البته در همین جا باید تاکید نمود، همانطور که مستند سازی تجارب موفق مدیریتی بسیار با اهمیت است، تجربیات ناموفق نیز ارزش مستند سازی دارند. چرا که حداقل با بیان شکست‌ها مخاطبان را از قرار گرفتن در راههایی که نتیجه لازم را به دنبال نخواهد داشت باز می دارد. بنابراین تجارب مورد نظر ما تجاربی هستند که جنبه های مختلف یک مساله یا موضوع مدیریتی را توضیح داده و تنها به توصیف موقعیت مساله اکتفا نمی‌کنند. این تجارب می بایست شامل راه حل‌ها و نتیجه حاصل از آن نیز باشند. از این رو، خوانندگان با مطالعه یک تجربه مستند شده، در می یابند که چگونه و چرا این تجربه موفق یا نا موفق بوده است و می توانند از آموزه های آن برای موقعیتهای واقعی خود بهره بگیرند. žدر فرایند مدیریت هرچه اطلاعات دقیق‌تر و مستندتری در زمینه یک تصمیم یا رویداد موجود باشد، تحلیل فرایند اتخاذ تصمیم، نقاط ضعف فرایند و نیز رویدادهای تابع آن آسان‌تر خواهد بود. همچنین هر چه مستندات موجود دقیق‌تر و روشن‌تر ثبت شده باشد، دانش ارزنده‌تر و کاربردی‌تری را می‌توان به نسل‌های بعدی منتقل کرد. ž


تحقیق و بررسی در مورد فرآیند بودجه ریزی ایران

تحقیق و بررسی در مورد فرآیند بودجه ریزی ایران ساختار بودجه ریزی در ایران دارای مشکلات و ایرادات اساسی است بسیاری از کارشناسان روند تهیه، تدوین، تصویب و اجرای آن را بسیار طولانی می دانندفرآیندی که در پس هر کدام از آن ها، باید شاهد تغییراتی اساسی در مبنای اولیه آن بود سرانجام آن چه که از این روند و پس از تصویب بیرون می آید
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 101 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
تحقیق و بررسی در مورد فرآیند بودجه ریزی ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 7377

تحقیق و بررسی در مورد فرآیند بودجه ریزی ایران

ساختار بودجه ریزی در ایران دارای مشکلات و ایرادات اساسی است. بسیاری از کارشناسان روند تهیه، تدوین، تصویب و اجرای آن را بسیار طولانی می دانند.فرآیندی که در پس هر کدام از آن ها، باید شاهد تغییراتی اساسی در مبنای اولیه آن بود. سرانجام آن چه که از این روند و پس از تصویب بیرون می آید، آن چیزی نیست که کارشناسان پس از ماه ها بررسی کارشناسی آن را نوشته بودند.عده ای دیگر نیز این نوع بودجه بندی را مناسب کشور نمی دانند و سرانجام بودجه بندی بر مبنای صفر را پیشنهاد کردند.بودجه ریزی بر مبنای صفر با واقع بینی بیش تری نسبت به آن گروه از عملیات و فعالیت های دستگاه های اجرایی که می توانند جابه جا شده و نتایج پرثمرتری را به بار آورند، می نگرد.اگر چه این روش بودجه ریزی بسیار پیچیده است اما گفته می شود نتایج مطلوبی که از این روش به دست می آید، ارزش به کار بردن آن را دارد. این روش تمرکز و تاکید بر کل تقاضای بودجه دارد و یکی از مشخصه های مهم آن انعطاف پذیری است و به بودجه ریزان این امکان را می دهد که بین شقوق مختلف اعتباری حق انتخاب داشته باشند. در واقع بر این اساس هر سازمان، برنامه های جدید و قدیم خود را همانند یک فعالیت جدید مورد ارزیابی قرار می دهد. اساس این روش مبتنی بر نوسازی و تحول در سازمان هاست.در این روش درجه اولویت اهداف نسبت به یکدیگر تعیین می شود.گزارش حاضر نتیجه تحقیق گروهی از کارشناسان است که امکان سنجی نظام بودجه ای تری بر مبنای صفر در ایران را مورد بررسی قرار داده اند. این گزارش در سال 84 برای وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده بود.



بودجه بندی فرآیندی مستمر است که ارکان و عناصر آن در بیش تر کشورها تقریبابا یکدیگر شباهت دارند، این وجه تشابه مراحل اساسی بودجه از تهیه و تنظیم تا اجرای آن است. روش هایی که در این مراحل اعمال می شود به لحاظ هدف یکی بوده، ولی کیفیت به کار گرفتن آن ها ممکن است کم و بیش فرق کند.

دولت ها عمومابرای تنظیم بودجه، نخست برآوردهای درآمد و هزینه را برای دوره آینده پیش بینی می کنند; سپس از مجموع این برآوردها و تطبیق آن ها با اطلاعات و مفروضات جمع آوری شده، بودجه پیشنهادی را تهیه و تنظیم می کنند و پس از تصویب مراجع صلاحیت دار، برای اجرا آماده می کنند. آن ها روش ها و تدابیر لازم را برای حسن اجرای بودجه به کار می بندند و عمل نظارت به صورت بررسی نتیجه عملیات انجام می گیرد تا به این وسیله از برخورد مسایل و بروز مشکلات جلوگیری شود.

بودجه از چهار مرحله تشکیل می شود که در مجموع این چهار مرحله را سیکل بودجه ای نامیده اند; این چهار مرحله عبارتند از:

1- تهیه و تنظیم و پیشنهاد بودجه (بودجه پیشنهادی)

2- تصویب بودجه (بودجه مصوب)

3- اجرای بودجه (بودجه تخصیای)

4- نظارت و کنترل بودجه (تفریغ بودجه)

به طور کلی مراحل مختلف بودجه ریزی و نقش هر یک از تصمیم گیرندگان در مراحل گوناگون آن در جدول ارایه شده، آمده است.


بودجه ریزی عملیاتی از تئوری تا عمل

مقدمه بودجه شاهرگ حیاتی دولت است ، زیرا دولت تمام فعالیتهای مالی خود ، اعم از کسب درآمد و پرداخت هزینه ها برای اجرای برنامه های متعدد و متنوع خود را در چارچوب قانون بودجه انجام میدهد بنابراین بودجه آیینه تمام نمای همه برنامه ها و فعالیت های دولت بوده و نقش بسیار مهم وحیاتی در توسعه اقتصادی ملی ایفا می نماید با توسعه وظایف دولت وافزایش سریع ه
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
بودجه ریزی عملیاتی از تئوری تا عمل

فروشنده فایل

کد کاربری 7377

مقدمه:

بودجه شاهرگ حیاتی دولت است ، زیرا دولت تمام فعالیتهای مالی خود ، اعم از کسب درآمد و پرداخت هزینه ها برای اجرای برنامه های متعدد و متنوع خود را در چارچوب قانون بودجه انجام میدهد بنابراین بودجه آیینه تمام نمای همه برنامه ها و فعالیت های دولت بوده و نقش بسیار مهم وحیاتی در توسعه اقتصادی ملی ایفا می نماید.

با توسعه وظایف دولت وافزایش سریع هزینه های دولتی وپیوند آن با وضعیت عمومی اقتصاد کشور، کنترل مخارج اهمیت خود را از دست داد و نیاز به بهبود در سیستم های برنامه ریزی، کنترل و مدیریت منابع بخش عمومی مطرح گردید تا تصمیم گیرندگان را قادر سازد دید وسیع تری پیدا کرده و اطلاعات وسیعی در مورد نتایج عملکردها و هزینه های اجرای فعالیت ها داشته باشد. این امر موجب توجه دولت ها به اقتصادی بودن ، کارایی و اثربخشی منابع دولت به عبارتی مدیریت مالی دولت شد .مواجهه با این شرایط نه تنها نیاز به بهبود روش ها و رویه های بودجه بندی موجود برای افزایش هماهنگی سیستم را مطرح ساخت ، بلکه بعد جدیدی برای تصمیم گیری در مدیریت ومدیریت مالی دولتی افزود یعنی سیستم بودجه ریزی عملیاتی و برنامه ای را برای بازنگری و ارزیابی مدیریت فعالیت های دولتی مطرح ساخت . ویژگی و وجه تمایز این سیستم از سیستم بودجه متداول ، تاکید روی اهداف، نتایج و منابع حاصل از هریک از اقلام هزینه ها و یافتن پاسخ به این سوال بود که درآمد ها به چه منظور خرج میشود(United Nations 1982)

از ضرورت های اصلاح ساختار اقتصادی بخش بهداشت و درمان ، اصلاح روش های بودجه ریزی و توزیع منابع آن می باشد . از آنجائیکه اختصاص هدفمند اعتبار به فعالیتهای هرسازمان می تواند ضمن شفاف سازی نحوه توزیع منابع، امکان پایش عملیاتی و انتظار برای دسترسی به نتایج هزینه ها را فراهم سازد، استفاده از روش بودجه بندی عملیاتی گام موثری در افزایش کارآیی و اثر بخشی اعتبارات خواهد بود. با توجه به حرکت رو به رشداصلاحات در ارائه خدمات بخش دولتی و از جمله بخش بهداشت و درمان ، اصلاح روند بودجه ریزی با تکیه بر هماهنگی های فرابخشی ودرون بخشی از جمله اهداف دفتر برنامه ریزی منابع مالی وبودجه به شمار میرود و این امر تنها در سایه تعامل و ایجاد زبان مشترک برنامه ریزی و بودجه بندی در فرآیند تدوین بودجه میسر خواهد گردید . دراین مجال برآنیم که به ضرورت ها ومفاهیم مرتبط با بودجه عملیاتی پرداخته ، بستر همفکری وهمکاری واحدهای زیرمجموعه بخش بهداشت ودرمان را در دستیابی به یک روش مناسب توزیع اعتبار فراهم نماییم.

ضرورت بودجه ریزی در سازمان ها

بودجه بندی را « فرآیند تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود » می دانند. مجموع کوشش هائی که صرف تدوین بودجه و تخصیص منابع می شود به منظور « حداکثر استفاده» از منابعی است که معمولاً در حد کفایت نمی نمایند و به اصطلاح اقتصادی « کیمیاب» هستند. بنابراین در راه رسیدن به « اهداف مطلوب» ضرورت دارد به نحوی از هر یک از منابع محدود استفاده گرد که در تبدیل کل منابع به پول بتوان گفت با