دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
فهرست مطالب
چکیده. 2
مقدمه:. 3
بیان مسئله:. 5
گردآوری شواهد 1. 6
هدف های کلی درس تاریخ در دوره متوسطه. 7
الف) هدف های شناختی. 7
هدف های درسی در پایه دوم متوسطه. 9
ج) هدف های مهارتی. 10
هدف های درسی در پایه سوم متوسطه. 11
ج) هدف های مهارتی. 12
1.توانایی نسبی برای تجزیه و تحلیل رویدادهای مهم تاریخی قرن های جدید و دوره معاصر و اوضاع کنونی جهان؛. 12
1- تعریف و تبیین واژههای کلیدی:. 13
2- روش گردآوری اطلاعات:. 13
3- اقدام راه حل پیشنهادی. 17
4- ارزیابی نتایج گرداوری شواهد2:. 21
برخی از اظهارنظرها به عنوان نمونه:. 22
بیان محدودیتها. 24
ارائه پیشنهادات. 25
منابع و پیشینههای مورد استفاده. 26
از زمانی که به تدریس درس تاریخ پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخی از دانشآموزان به کلاس شدهام؛ که از درس، کتاب و معلم گریزان و بیشتر سعی دارند که خودشان بصورت مستقل و بدون اتکا به معلم درس را فرا بگیرند. این وضعیت چندان برای من و کلاس خوش آیند نبود بنابراین تصمیم گرفتم تا آنجا که میتوانم وضعیت نامطلوب را دچار تغییر و تحول نموده و کلاسم را از هر لحاظ دارای شور و نشاط کافی نمایم.
نتیجهای که در نهایت پس از به کار بردن راه حلهای مختلف برای اینجانب عاید شده، شور و نشاط و علاقه به درس، همراه با فعالیت دانشآموزان در کلاس بوده است. که این مسئله برایم ارزش زیادی داشته است.
از دیگر مواردی که باید به آن اشاره شود کسب موفقیت دانشآموزان در آزمونهای مستمر و پایانی بود.
شرکت همگی دانشآموزان به صورت داوطلبانه در پرسشهای کلاسی، انجام برخی تکالیف محوله و رقابت سالم در بین آنها از دیگر مواردی است که از کنار آن نمیتوان به سادگی گذشت.
در نشستها و گفتگوهایی که با همکاران مختلف داشتهام، در استفاده از راهحلهای مذکور، بیشتر تشویق میشدم.