سل یو2

سیستم همکاری در فروش فایل

سل یو2

سیستم همکاری در فروش فایل

دانلود طرح کسب وکار راه‎اندازی کارگاه ساخت ماشینهای مرتبط با تزریق سیمان و استحکام خاک

دانلود طرح کسب و کار راه اندازی کارگاه ساخت ماشین های مرتبط با تزریق سیمان و استحکام خاک
دسته بندی خدماتی و آموزشی
بازدید ها 19
فرمت فایل doc
حجم فایل 72 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
طرح کسب وکار راه‎اندازی کارگاه ساخت ماشینهای مرتبط با تزریق سیمان و استحکام خاک

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*طرح کسب وکار راه‎اندازی کارگاه ساخت ماشینهای مرتبط با تزریق سیمان و استحکام خاک*

فهرست

عنوان

صفحه

فصل اول‎- مشخصات ارائه‎دهندگان طرح و مدارک فنی و سوابق کاری مربوطه

فصل دوم‎- روشهای استحکام خاک و تزریق دوغاب و تجهیزات مربطه

- پیشگفتار فنی

- درباره ریزشمعها (میلر و پایل) در پایدارسازی بسترها

- تعریف کلی، فواید، کاربرد و مراحل اجرا

- معرفی تجهیزات و ماشین‎آلات مورد نیاز برای اجرای میار و پایل

- درباره روش میخ‎کوبی (‎Nailting) در پایدارسازی دیوارها

- تعریف کلی، فواید، کاربرد و مراحل اجرا

- معرفی تجهیزات و ماشین‎آلات مورد نیاز برای اجرای عملیات ‎Nailing

- تزریق سیمان بدون استفاده از اجزای فلزی

- تزریق تحکیمی

- تزریق آب‎بندی

- تزریق تماسی

فصل سوم‎- عنوان تشریح طرح کسب و کار

- عنوان

- بیان‎ابزارو‎تجهیزاتی‎که در حوزه‎تعریف طرح‎بود و امکان‎ساخت یا ارائه خدماتشان وجود دارد

عنوان

صفحه

شرح دستگاه‎ها و خدمات هدف‎گذاری شده

- در پیرامون دستگاه تولیدی اول پاورپک

- مزایا

- مشخصات فنی

- شرح اجزاء و نحوه عملکرد دستگاه نمونه اول پاورپک

- تصاویر دستگاه ساخته شده

- در پیرامون دستگاه تولیدی نمونه اول شمع‎کوب

- مزایای انتصاری دستگاه شمع‎کوب ساخته شده

- مشخصات فنی

- شرح اجزاء و نحوه عملکرد دستگاه شمع‎کوب

- تصاویر دستگاه ساخته شده

- فصل چهارم‎- برنامه اجرایی

- استراتژی کلی جهت تحقق اهداف و اجرای طرح

- پیرامون لزوم تسریع در اجرای سفارشات دستگاه‎ها

- برنامه اجرایی سال اول شروع طرح

- کارگاه

- ابزار و تجهیزات متناسب با برنامه یکساله اول

عنوان

صفحه

- نیروی انسانی مورد نیاز

- تمهیدات اندیشیده شده برای تبلیغ و بازاریابی

- تمهیدات اندیشیده شده برای خرید سریع و اقتصادی مواد اولیه و دور زدن واسطه‎ها

- جدول مراکز شناسایی شده برای خرید سریع و اقتصادی مواد اولیه مورد نیاز

- دریافت خدمات از سایر مشاغل

- فرایند تولید

فصل پنجم‎- تحلیل بازار

- چشم‎انداز آینده

- پیش‎بینی فروش سال اول

- سایر تولیدکنندگان

- بررسی جنبه ریسک‎پذیری طرح

فصل ششم‎- بررسی جنبه‎های مالی و اقتصادی طرح

فصل هفتم‎- تجزیه و تحلیل و نتیجه‎گیری

فصــل اول‎

مشخصات ارائه‌دهندگان طرح و مدارک فنی و سوابق کاری مربوطه

- مشخصات تحصیلی و فنی ارائه‎دهندگان طرح

- صورت مدارک فنی

- سابقه کاری

- تصویر مدارک فنی و حرفه‎ای


مشخصات فردی و تحصیل و فنی

نام و نام خانوادگی ارائه‎دهندگان: 1- علی نعمتی 2- ناصر نعمتی

1- علی نعمتی شیزری

فرزند قدرت‎اله‎، شماره شناسنامه 3338، متولد: 1351 تهران، تحصیلات: دیپلم ماشین‎افزار، کدملی: 1-589611‎-005.

مدارک فنی

- دوره 18 ماهه ایران و آلمان در رشته‎ مکانیک صنایع

- کارت مربیگری مکانیک صنایع از اداره کل فنی و حرفه‎ای کرج

- مدرک نقشه‎کشی صنعتی درجه دو

- مدرک فرزکاری درجه دو

سابقه کاری

- نیروی فنی معاونت سابق خدمات فنی شرکت ایران‎خودرو به مدت 4 سال با زمینه فعالیت آهنگری، ساخت سازه‎های فلزی، نصب و راه‎اندازی خطوط تولید

- نیروی فنی در شرکت نوفنی (فعال در امر استحکام خاک) به مدت چهار سال با زمینه فعالیت مکانیک ماشین‎آلات، ساخت ماشین‎آلات، برق صنعتی، کار اجرایی در کارگاه‎های استحکام خاک در نقاط مختلف کشور و سرپرستی کارگاه اجرایی

2- برنامه نعمتی شیزری

فرزند: قدرت‎اله، شماره شناسنامه: 1182، متولد: 1353 تهران، تحصیلات: دیپلمه ریاضی و فیزیک،‌ دیپلمه ماشین‎افزار، فوق دیپلم قابسازی، کد ملی: 1-062785-007.

مدارک فنی

- فوق دیپلم قالبسازی از مرکز آموزش انقلاب اسلامی

- دوره 18 ماهه ایران و آلمان در رشته ماشین‎افزار‎- فرز تخصصی

- دوره برنامه‎نویسی ماشینهای ‎CNC در دانشگاه علم و صنعت

- دوره اپراتوری ماشینهای ‎CNC در دانشگاه علم و صنعت

سابقه کاری

1- شرکت باهر خودرو و (سازنده سگ دست پراید) به مدت 2 ماه.

2- شرکت محور خودرو به عنوان اپراتور تراشی ‎CNC و سنگ محور به مدت سه ماه

3- صنایع کودک گیاهی به عنوان اپراتور فرز ‎CNC واحد قالبسازی به مدت 9 ماه.

4- شرکت قالبهای پیشرفته ایرانخودرو با زمین فعالیت فرزکاری، تراشکاری، برنامه‎نویسی و اپراتوری وایراکات، ‎CMM و بازرسی کنترل حین ساخت به مدت چهار سال.


دانلود تحقیق درباره طرح احداث گلخانه برای تولید محصولات گلخانه ای

دانلود تحقیق درباره طرح احداث گلخانه برای تولید محصولات گلخانه ای
دسته بندی تولیدی
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
تحقیق درباره طرح احداث گلخانه برای تولید محصولات گلخانه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق درباره طرح احداث گلخانه برای تولید محصولات گلخانه ای*

خلاصه طرح:

- طرح احداث گلخانه تولید خیار هندوانه مکعبی و گلهای تزئینی گلخانه ای در سطح 5000 متر مربع

- محل اجرا، استان قزوین- شهرستان آبیک- روستای قره قباد

- زمین محل اجرای طرح: یک قطعه زمین از پلاک 41 اصلی واقع در بخش 15 به مساحت پنجهزار متر مربع بصورت استیجاری از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین

- منبع تأمین آب: احداث یک حلقه چاه نیمه عمیق

- سرمایه گذاری مورد نیاز اجرا و بهره برداری طرح: 3/1821 میلیون ریال

- سرمایه گذاری ثابت 119/1318 میلیون ریال

- سرمایه گذاری جاری 183/503 میلیون ریال

- منابع مالی تأمین سرمایه:

تسهیلات بانکی: 75 درصد معادل 9/1365 میلیون ریال

سرمایه گذاری متقاضی طرح:25% معادل 3/455 میلیون ریال

- پیش بینی تولید سالیانه: 240 تن محصول خیار در دو دور کشت

- پیش بینی درآمد سالیانه: 600 میلیون ریال

- پیش بینی سود (زیان) طرح: 5/274 میلیون ریال در سال

- سرانه سرمایه گذاری ثابت طرح: 119829

- -سرانه سرمایه گذاری کل طرح: 2/145704

- نرخ بازده سرمایه: 22%

- دوره برگشت سرمایه: 6/3 سال

- اشتغال زائی طرح: 12 نفر نیروی ثابت و دائم

- مجری طرح: جعفرانیالو دوقوز

- کارشناسی تهیه کننده طرح سید حمزه میر سلیمی


مقدمه

با مهاجرت سریع روستائیان به شهرها و افزایش پدیده شهرنشینی، در نتیجه صنعتی شدن شهرها آلودگی هوا افزایش یافته است. این پدیده مخصوص کشور خاصی نیست بطوریکه موضوع در سازمان ملل متحد مطرح شده و این سازمان از کشورهای مختلف جهان جهت مبارزه با آن استمداد نحوه است در کشور ما نیز بر اساس آمارهای موجود به خصوص در سالهای اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود دو میلیون هکتار از جنگلهای شمال ایران نابوده شده است.

در شهرهای مختلف نیز ساخت و ساز زمینهای مزروعی و تبدیل آن به آپارتمان ها و جاده های آسفالته و غیره به این مفصل دامن زده است.

بدیهی است مبارزه با رشد این پدیده افزایش سطح فضای نسبی که هم چون ریه برای انسان موجب بازگشت حیات به شهرها می شود را می طلبد.

با مطالعه وضع زندگی مردم در شهرهائی چون بابل که مربوط به پانصد سال قبل از میلاد مسیح می باشد به این نتیجه می رسیم که پیشینیان ما نیز به موضوع حیاتی بودن توسعه فضای سبز و تولیدات کشاورزی توجه خاصی داشته اند.

مبحث تولید در مقوله و توسعه به دلیل ایفای نقش محوری از اهمیت خاصی برخوردار است با پیدایش انقلاب صنعتی عصر تازه ای برای تمدن بشری بوجود آمده است این نقطه عطف در تاریخ بشری تنها در پرتو توانائی انسان در به کار گرفتن عوامل تولید پدید آمده است.

پیشرفت چشمگیری که در تولیدات بخش کشاورزی همراه با صنعت در کشورهای توسعه یافته و صنعتی روی داده و ضمن رفع نیازهای داخلی و بالا بردن توان صادرات کشور تقویت بخش های بنیادی جامعه را نیز در پی داشته است.

از جمله دستاوردهای این پیشرفت می توان اشتغال در سطح مطلوب، کاهش نسبی فقر و تویع عادلانه تر درآمد استفاده بهینه از منابع و عوامل تولید و افزایش بهره وری نام برد.

برای دستیابی به هدف های توسعه با شناسائی درست و تخصیص بهینه و بکارگیری مطلوب منابع و عوامل تولید در بخش های مختلف اقتصادی به ویژه کشاورزی یکی از راه کارهای اصولی و بنیادی به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک جهان با محدودیت منابع آبی روبروست می باشد در صورتی که این منابع استفاده نشود بهره برداری از آنها ناکار آمد خواهد بود.


دانلود تحقیق درباره شناخت بازار اوکراین و راههای دستیابی به آن

دانلود تحقیق درباره شناخت بازار اوکراین و راه های دستیابی به ان
دسته بندی خدماتی و آموزشی
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
تحقیق درباره شناخت بازار اوکراین و راههای دستیابی به آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق درباره شناخت بازار اوکراین و راههای دستیابی به آن*

اطلاعات کمکی

موقعیت جغرافیایی

جمهوری اوکراین با 603700 کیلومتر مربع وسعت و 50 میلیون نفر جمعیت در اروپای شرقی واقع شده و پس از روسیه بزرگترین کشور اروپا به شمار می رود. این کشور پس از استقلال از شوروی سابق در سال 1991، به عضویت جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع درآمد. و به عنوان دومین کشور بزرگ قاره اروپا موقعیت دارای موقعیت راهبردی خاصی است.

جنوی اوکراین دارای آب و هوای معتدل می باشد و فقط در سواحل جنوبی شبه جزیره کریمه آب و هوا نیمه گرمسیری است. میانگین درجه حرارت سالانه در کیف پایتخت اوکراین 2/7 درجه سانتیگراد می باشد.

به علت وجود خاک حاصل خیز در این کشور (معروف به چرنوزیوم) 56 درصد اراضی قابل کشت می باشد. اوکراین در نظام شوروی سابق به انبار غله اروپا شهرت داشت ضمنا این کشور فاقد زمین های جنگلی است.

نظام حکومتی اوکراین جمهوری است. رئیس جمهور اوکراین با رأی مستقیم مردم به مدت 5 سال انتخاب می شود و بیش از دو دوره نمی تواند عهده دار ریاست جمهوری باشد.

از لحاظ تقسیمات کشوری جمهوری اوکراین به 24 استان یا ایالت و جمهوری خود مختار کریمه، شهرهای کیف و سواستوپول (با توجه به موقعیت خاص انها) ، نواحی، شهرها، زیست گاهها و روستاها تقسیم می شود که از طریق حکومت های خودگردان محلی اداره می شوند.

مهمترین شهرهای اوکراین عبارتند از: کیف، خارکف، دونتسک، اودسا، خرسون، سواستوپول، ونیپروپتروفسک، لووف (لویو) ، زاپوریژیا و لوگانسک

جمهوری خودمختار کریمه امروزه بخش جدایی ناپذیر جمهوری اوکراین است که قانون اساسی خاص خود را دارد. این قانون اساسی توسط شورای عالی جمهوری خود مختار کریمه تدوین شده و مورد تصویب مجلس اوکراین قرار گرفته است.

احزاب و سازمانهای سیاسی

حزب کمونیست

تا سال 1990 تنها حزب سیاسی قانونی، حزب کمونیست اوکراین بود.

قویترین حزب سازمان یافته اوکراین است که مخالف کوچما( رئیس جمهور کنونی) و مخالف اصلاحات می باشد.

روخ (RUKH)

این حزب در سال 1989 به عنوان یک حزب ملی گرا و موافق دموکراسی و طرفدار اقتصاد بازار به وجود آمد.

حزب سوسیالیست

اعضای این حزب در رده های مختلف هنوز طرفدار کنترل دولت بر روی صنایع کلیدی و برقراری روابط نزدیک تر با روسیه و جمهوری های مستقل مشترک المنافع می باشند.

حزب سبز

حزب سبز در اوایل دهه 1990 با سیاستهای حمایت گرایانه از محیط زیست از قبیل بر چیده شدن نیروگاه اتمی چرنوبیل و حفظ منابع انرژی طبیعی تشکیل شد. این حزب از بی طرفی سیاست خارجی اوکراین در بسیاری از موضوعات حمایت می کند.

روابط بین المللی اوکراین

سیاست خارجی جمهوری اوکراین متأثر از روابط این کشور با روسیه است. در حال حاضر جمعیت کثیری از نژاد روس در جنوب و شرق اوکراین زندگی می کنند. اوکراین تلاش دارد روابط خود را با همسایگان اروپای مرکزی (لهستان، مجارستان، چک و اسلواکی) توسعه بخشد. در این رابطه اوکراین به عنوان یکی از کشورهای اروپای مرکزی و عضو موافقتنامه تجارت آزاد اروپای مرکزی (CEFTA) مورد پذیرش قرار گرفته است.

با توجه به اینکه جمعیت کثیری از مهاجرین اوکراینی در آمریکا به سر می برند هیئت های متعددی برای توسعه روابط به آمریکا اعزام شده اند. در حال حاضر اوکراین بزرگترین دریافت کننده کمکهای آمریکا در میان کشورهای مستقل مشترک المنافع و سومین دریافت کننده بزرگ کمکهای آمریکا در میان کشورهای جهان به شمار می رود.

جمعیت و مؤلفه های آن

جمهوری اوکراین حدود 50 میلیون نفر جمعیت دارد. شهر کیف پایتخت اوکراین با 6 /2 میلیون نفر پر جمعیت ترین شهر کشور است. مردان با حدود 23 میلیون نفر 46 درصد جمعیت و زنان با 27 میلیون نفر 54 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

طبق آمارهای رسمی دولتی، نرخ بیکاری در سال 1998 به میزان 7/3 درصد و در سال 1999، 5 درصد اعلام شده است اما به نظر می رسد تعداد زیادی نیز وجود داشته باشند که در مراکز رسمی ثبت نام ننموده اند و احتمالا نرخ غیر رسمی بیکاری بیش از میزان اعلام شده می باشد.

بر اساس آمارهای سال 1997نیروی کار 8/22 میلیون نفر می باشند که در بخشهای مختلف اقتصادی بشرح ذیل اشتغال دارند.

صنعت و ساختمان 32 درصد، کشاورزی و جنگلداری 24 درصد، بهداشت، آموزش و فرهتگ 17 درصد، تجارت و توزیع 8 درصد، حمل و نقل و ارتباطات 7 درصد و سایر بخشها 12 درصد

فصل دوم

موقعیت اجتماعی و فرهنگی شهروندان جمهوری اوکراین

زبان رسمی در جمهوری اوکراین زبان اوکراینی است و زبان روسی نیز در سطح وسیعی تکلم می شود. سایر زبان های متداول عبارتند از: رومانیایی، لهستانی و مجارستانی.

دین مردم اوکراین مسیحی و عمدتا پیرو مذهب ارتدکس شرقی هستند.

فرهنگ

موقعیت جغرافیایی اوکراین از لحاظ واقع شدن بین دو قاره اروپا و آسیا موجب گردیده این کشور تحت تأثیر فرهنگ شرق و غرب قرار گیرد.

امروزه یک دوگانگی فرهنگی در اوکراین به چشم می خورد مناطق غربی تحت تأثیر اروپا بخصوص لهستان قرار دارد در حالیکه در مناطق شرقی فرهنگ روسی حاکم است.


دانلود تحقیق درباره شرکت محصولات کاغذی لطیف

دانلود تحقیق درباره شرکت تولید محصولات کاغذی لطیف
دسته بندی تولیدی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 142 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70
تحقیق درباره شرکت محصولات کاغذی لطیف

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق درباره شرکت محصولات کاغذی لطیف*

مقدمه :

کلیه داراییهای یک واحد تجاری - تولیدی دارای ارزش اقتصادی است و حصول اطمینان از به کارگیری آن طبق هدفهای تعیین شده ، نیازمند طرح ریزی می باشد . مثلاً مهندسین تولید برای استفاده موثر از تسهیلات تولید ، برای کلیه فعالیتهای تولیدی به دقت برنامه ریزی می کنند . یا مدیران سیستم ضوابط عملیاتی را به نحوی تنظیم می کنند که حداکثر استفاده را از سیستم کامپیوتر به عمل آورند و از هر گونه استفاده نابجا از این سیستم جلوگیری نمایند . برخی از داراییها به علت ماهیت یا اهمیت آن مستلزم بذل توجه و اعمال دقت بیشتر مدیریت است . موجودیها ، دارایی دیگری است که نیازمند توجه دقیق مدیریت واحدهای تجاری - تولیدی می باشد .

موجودیها دو ویژگی مهم دارد که این ویژگیها ، بذل توجه خاص و همچنین طرح‌ریزی آن را الزامی می کند . ویژگی اول ، صرف مقدار متنابهی از منابع واحدهای تجاری - تولیدی در موجودیهاست . ویژگی دوم ، گردش موجودیهاست که برخلاف داراییهای غیرجاری به طور مداوم مصرف و مجدداً جایگزین می گردد .


فصل اول

تاریخچه شرکت محصولات کاغذی لطیف


شرکت محصولات کاغذی لطیف در تاریخ 7/3/1364 تأسیس و عملیات اجرایی خود را در اواخر سال 1370 در شهر صنعتی هشتگرد در زمینی به مساحت 65 هزار متر مربع و زیربنای حدود 30 هزار متر مربع و با ظرفیت 15000 تن کاغذ با گراماژ پایین آغاز نمود. و پس از گذشت حدود 5/2 سال در نیمه اول سال 1373 بهره برداری از آن آغاز گردید.

ماشین آلات در چهارچوب قرارداد همکاری فنی و اقتصادی ایران و اتریش با استفاده از ارز فاینانس از شرکت فویت خریداری گردیده و اعتبار آن در تاریخ 5/1/1370 در بانک تجارت گشایش یافته است.

لطیف اولین کارخانه دارای واحد جوهر زدایی (Dinking) در صنایع کاغذ سازی ایران می باشد و قادر است روزنه 60 تن کاغذ باطله را جوهر زدائی نموده و به صورت خمیر اولیه تبدیل و از محل این خمیر انواع محصولات را تهیه نماید.

کارخانه کاغذسازی لطیف با بهره گیری از سیستم پیشرفته PLC، با دارا بودن دو مرکزیت کنترل در سالن کاغذ و سالن جوهر زدایی با بیشترین راندمان نسبت به کنترل تجهیزات کارخانه اقدام نماید. ماشین کاغذ توان تولید انواع کاغذهای بهداشتی و صنعتی را از گراماژ 14 تا 45 گرم بر متر مربع دارا می باشد. تمام کنترل آن به وسیله سیستم PLC انجام گرفته و سیستم پرس آن از دو غلتک پرس جهت آبگیری و صافی کاغذ تشکیل شده و قسمت خشک کننده آن از یک غلتک به قطر 4000 میلی متر از طریق داخل بوسیه بخار گرم و از قسمت بیرون به وسیله هوای گرم کاغذ را خشک می کند. بعد از این مرحله سیستم اتوماتیک اندازه گیری قرار دارد که وزن و رطوبت و ضخامت کاغذ را اندازه گیری نموده و تمام اطلاعات را به وسیله چاپگر موجود در اطاق کنترل می دهد.

انواع محصولات شرکت به شرح زیر می باشد.


دانلود مقاله درمورد قانون تجارت الکترونیک

مقاله درمورد قانون تجارت الکترونیک
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 16
فرمت فایل doc
حجم فایل 286 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 168
مقاله درمورد قانون تجارت الکترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درمورد قانون تجارت الکترونیک*

(1) گزارش توجیهی--------------------------------------------------------- 1

(الف) تجارت الکترونیکی و تجربیات بین‌المللی-------------------------------------- 1

1) واقعیت--------------------------------------------------------------- 1

2) رویکردهای‌ مختلف‌ قانون‌گذاری‌ در جهان‌---------------------------------------- 1

2-1- رویکرد دستوری‌ یا تجویزی‌----------------------------------------------------------------- 1

2-2- رویکرد ‌ دوگانه---------------------------------------------------------------------------- 1

2-3- رویکرد‌ «حداقلی‌»------------------------------------------------------------------------- 1

3) آثار و فروض‌ قانونی‌------------------------------------------------------- 1

3-1- اثر حقوقی‌------------------------------------------------------------------------------- 1

3-2- فرض‌ قانونی‌------------------------------------------------------------------------------ 1

4) تشکیلات‌ دفاتر خدمات الکترونیکی (دفاتر خدمات الکترونیکی) صدور جواز و اعطای‌ اعتبار به‌ دفاتر الکترونیکی‌ 1

4-1- مسئولیت‌-------------------------------------------------------------------------------- 1

4-1-1‌- زمینه‌-------------------------------------------------------------------------------- 1

4-1-2- رویکرد کشورها------------------------------------------------------------------------ 1

5) سیستم‌های‌ بسته‌ و استقلال‌ طرفین‌------------------------------------------- 1

5-1- رشد معتنابه‌ سیستم‌های‌ بسته‌--------------------------------------------------------------- 1

5-2- عواملی‌ که‌ بر روی‌ سیستم‌های‌ بسته‌ اثر می‌گذارد------------------------------------------------- 1

6) شناسایی‌ بین‌المللی‌------------------------------------------------------ 1

6-1- اقدامات‌ بین‌المللی‌------------------------------------------------------------------------- 1

6-1-1 دستورالعمل‌ اتحادیة‌ اروپا---------------------------------------------------------------- 1

6-1-2- آنسیترال‌----------------------------------------------------------------------------- 1

6-1-3- کنوانسیون‌ بین‌المللی‌------------------------------------------------------------------- 1

6-1-4- OECD----------------------------------------------------------------------------- 1

6-1-5- سایر سازمان‌های‌ بین‌المللی‌------------------------------------------------------------- 1

7) قانون‌ تجارت‌ الکترونیکی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ایران‌ و رویکرد حقوقی‌ برای‌ تدوین‌ قوانین‌ مکمل‌------- 1

7-1- حمایت از مصرف‌کننده--------------------------------------------------------------------- 1

7-2- حمایت از داده/حریم خصوصی---------------------------------------------------------------- 1

7-2-1- حمایت‌ از داده‌------------------------------------------------------------------------ 1

7-2-2- فعالیت‌های‌ بین‌المللی‌------------------------------------------------------------------ 1

7-2-3- شورای‌ اروپا--------------------------------------------------------------------------- 1

7-2-4- OECD----------------------------------------------------------------------------- 1

7-2-5- سازمان‌ ملل‌--------------------------------------------------------------------------- 1

7-2-6- کمیسیون جوامع‌ اروپایی‌---------------------------------------------------------------- 1

7-2-7- گردش‌ فرامرزی‌ داده‌------------------------------------------------------------------- 1

7-3- حمایت از حقوق مالکیت‌های فکری (حق مولف، اسرار تجاری و علایم صنعتی)--------------------------- 1

(ب) ابعاد جزایی----------------------------------------------------------- 1

1) جرایم کلاسیک در حقوق تجارت---------------------------------------------- 1

2) جرایم جدید----------------------------------------------------------- 1

2-1- کلاه‌برداری کامپیوتری خاص--------------------------------------------------------------- 1

2-2- جعل خاص----------------------------------------------------------------------------- 1

2-3- نقض حریم خصوصی (جرایم مربوط به حمایت از داده‏ها)-------------------------------------- 1

2-4- نقض حق تألیف------------------------------------------------------------------------- 1

2-5- نقض حقوق مصرف‏کننده------------------------------------------------------------------ 1

2-6 نقض حقوق رقابت------------------------------------------------------------------------- 1

(ج) اقدامات آتی قانون‌گذار--------------------------------------------------- 1

بخش اول – حقوقی--------------------------------------------------------- 1

اقدامات فوری---------------------------------------------------------------------------------- 1

1-‌ آیین‌نامه‌ها--------------------------------------------------------------------------------- 1

2- قانون تشکیلات دفاتر خدمات الکترونیکی-------------------------------------------------------- 1

اقدامات ضروری-------------------------------------------------------------------------------- 1

1- پرداخت‌های الکترونیکی، قوانین گمرکی و مسایل مالی و مالیاتی--------------------------------------- 1

2- تدوین قوانین اصلی-------------------------------------------------------------------------- 1

3-‌ آیین دادرسی در فضای سیبرنتیک--------------------------------------------------------------- 1

بخش دوم - جزایی--------------------------------------------------------- 1

مسائل جزایی مورد بحث در مراحل بعدی پروژه------------------------------------------------------- 1

1- مسئولیت کیفری در جرایم تجارت الکترونیکی------------------------------------------------------ 1

2- جرایم دیگر--------------------------------------------------------------------------------- 1

3- تنش‏های‌ آیین دادرسی کیفری در رابطه با جرایم تجارت الکترونیکی------------------------------------ 1

4- تنش‏های حقوق جزای بین‏الملل در رابطه با جرایم تجارت الکترونیکی----------------------------------- 1

الف ـ مقدمه---------------------------------------------------------------------------------- 1

ب ـ بررسی مشکل در حالت کلاسیک------------------------------------------------------------ 1

ج ـ بررسی مشکل در فضای تجارت الکترونیکی---------------------------------------------------- 1

ضمایم----------------------------------------------------------------- 1

ضمیمه 1---------------------------------------------------------------- 1

کلاه‌برداری کامپیوتری------------------------------------------------------- 1

تعریف کلاه‌برداری کامپیوتری-------------------------------------------------- 1

مجازات کلاه‌برداری--------------------------------------------------------- 1

مجازات کلاه‌برداری کامپیوتری-------------------------------------------------------------------- 1

الف- سوء استفاده‌های کامپیوتری---------------------------------------------------------------- 1

ب- سوء استفاده‌های کامپیوتری کلاسیک--------------------------------------------------------- 1

ج- سوء استفاده در صندوق‌های پرداخت---------------------------------------------------------- 1

د- سوء استفاده از خطوط تلفنی----------------------------------------------------------------- 1

پدیدة جرم کامپیوتری--------------------------------------------------------------------------- 1

الف – جرایم اقتصادی مرتبط با کامپیوتر---------------------------------------------------------- 1

ب _ روش‌های سوء استفاده-------------------------------------------------------------------- 1

ج _ مرتکبین--------------------------------------------------------------------------------- 1

د- قوانین کلاه‌برداری کامپیوتری----------------------------------------------------------------- 1

ه- جمع بندی و پیشنهاد متن قانون-------------------------------------------------------------- 1

و- تحول مصادیق----------------------------------------------------------------------------- 1

ضمیمه 2---------------------------------------------------------------- 1

جعل کامپیوتری----------------------------------------------------------- 1

1- مقدمه------------------------------------------------------------------------------------- 1

2- طرح بحث--------------------------------------------------------------------------------- 1

3- تاریخچه----------------------------------------------------------------------------------- 1

4- تعریف------------------------------------------------------------------------------------ 1

5- منبع شناسی------------------------------------------------------------------------------- 1

6- جمع بندی و پیشنهاد------------------------------------------------------------------------- 1

ضمیمه 3--------------------------------------------------------------- 1

اصلاح قانون مدنی فرانسه راجع به ادله الکترونیکی و مصوبه امضای الکترونیکی فرانسه------------ 1

ماده 1316 قانون مدنی------------------------------------------------------- 1

طرح مصوبه : متن---------------------------------------------------------- 1

بخش 1ـ شرایط راجع به وسایل و روش‌های‌ ایجاد امضای الکترونیکی--------------------------------------- 1

بخش 2ـ شرایط راجع به گواهی‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات گواهی الکترونیکی:-------------------------------- 1

بخش 3ـ کنترل مراجع گواهی الکترونیکی----------------------------------------------------------- 1

بخش 4ـ تأیید مراجع گواهی الکترونیکی------------------------------------------------------------- 1

شرح قانون امضای الکترونیکی فرانسه 13 مارس 2000---------------------------------- 1

آزادی گردش در بازار داخلی----------------------------------------------------------------------- 1

اختیارات کمیسیون----------------------------------------------------------------------------- 1

رژیم حقوقی مراجع خدمات گواهی----------------------------------------------------------------- 1

سیستم تأیید اختیاری------------------------------------------------------------------------- 1

مسئولیت‏ها----------------------------------------------------------------------------------- 1

شروط معاف‏کننده (معاذیر قراردادی و یا شروط رافع مسئولیت) یا محدودکننده مسئولیت---------------------- 1

ضمیمه 4---------------------------------------------------------------- 1

قانون تجارت الکترونیکی در کشورهای مختلف جهان تا سال 2000---------------------------------------- 1

ضمیمه 5--------------------------------------------------------------- 1

عبارات قانونی و استانداردهای آن در قانون تجارت الکترونیکی‌ایران---------------------------------------- 1

ضمیمه 6---------------------------------------------------------------- 1

فرمت X509v3------------------------------------------------------------------------------- 1

(2) پیش‌نویس قانون تجارت الکترونیکی------------------------------------------- 1

پیشنویس قانون تجارت الکترونیکی---------------------------------------------- 1

فهرست عناوین----------------------------------------------------------- 1

باب اول - مقررات عمومی‌-مبحث اول - درکلیات------------------------------------- 1

فصل اول: قلمرو و شمول قانون - ماده 1------------------------------------------------------------- 1

فصل دوم – تعاریف – ماده 2---------------------------------------------------------------------- 1

فصل سوم – تفسیر قانون – مواد 3 و 4-------------------------------------------------------------- 1

فصل چهارم – اعتبار قراردادهای خصوصی – ماده 5---------------------------------------------------- 1

مبحث دوم - در احکام »داده«--------------------------------------------------------------------- 1

فصل پنجم – نوشته، امضا، اصل – مواد 6 الی 11------------------------------------------------------ 1

مبحث سوم - »داده« مطمئن--------------------------------------------------------------------- 1

فصل ششم - امضای الکترونیکی مطمئن – ماده 12---------------------------------------------------- 1

فصل هفتم - ثبت یا سوابق الکترونیکی مطمئن – ماده 13----------------------------------------------- 1

فصل هشتم - آثار ثبت و سوابق و امضای الکترونیکی مطمئن – مواد 14 الی 16------------------------------- 1

فصل نهم – پذیرش و ارزش اثباتی »داده« - مواد 17 الی 21--------------------------------------------- 1

فصل دهم – اعتبار قانونی ارجاع »داده« - ماده 22----------------------------------------------------- 1

مبحث چهارم - مبادله »داده«--------------------------------------------------------------------- 1

فصل یازدهم – عقد و اراده طرفین – مواد 23 و 24----------------------------------------------------- 1

فصل دوازدهم – انتساب »داده« - مواد 25 الی 29----------------------------------------------------- 1

فصل سیزدهم – تصدیق دریافت – مواد 30 الی 35---------------------------------------------------- 1

فصل چهاردهم -زمان و مکان ارسال و دریافت »داده« - مواد 36 الی 40------------------------------------ 1

باب دوم---------------------------------------------------------------- 1

دفاتر خدمات الکترونیکی---------------------------------------------------- 1

مبحث اول - کلیات----------------------------------------------------------------------------- 1

فصل اول – دفتر خدمات الکترونیکی – مواد 41 الی 48------------------------------------------------- 1

مبحث دوم – دفتردار کل------------------------------------------------------------------------- 1

فصل دوم - دفتردار کل – مواد 49 الی 57----------------------------------------------------------- 1

فصل سوم – اختیارات دفتردار کل – مواد 58 الی 63--------------------------------------------------- 1

مبحث سوم - وظایف---------------------------------------------------------------------------- 1

فصل چهارم - وظایف دفتر خدمات الکترونیکی - مواد 64 و 65------------------------------------------- 1

فصل پنجم - وظایف امضاءکننده – ماده 66---------------------------------------------------------- 1

فصل ششم - وظایف اطراف اعتمادکننده – ماده 67---------------------------------------------------- 1

مبحث چهارم - دفتر خدمات الکترونیکی خارجی------------------------------------------------------ 1

فصل هفتم - شناسایی دفاتر خدمات الکترونیکی خارجی مواد 68 الی 75----------------------------------- 1

باب سوم---------------------------------------------------------------- 1

در قواعد مختلف---------------------------------------------------------- 1

مبحث اول - حمایت‌های انحصاری در بستر مبادلات الکترونیکی------------------------------------------ 1

فصل اول - حمایت از مصرف‌کننده و تبلیغات - مواد 76 الی 101----------------------------------------- 1

فصل دوم – حمایت از حق مولف در بستر مبادلات الکترونیکی – مواد 102 الی 104-------------------------- 1

مبحث دوم - حفاظت از »داده« در بستر مبادلات الکترونیکی--------------------------------------------- 1

فصل سوم – حمایت از »داده«های شخصی (حریم خصوصی) – مواد 105 الی 107--------------------------- 1

فصل چهارم – حمایت از اسرار تجاری – مواد 108 و 109----------------------------------------------- 1

فصل پنجم – حمایت از علایم تجاری – مواد 110 و 111----------------------------------------------- 1

باب چهارم-------------------------------------------------------------- 1

جرایم و مجازات‌ها--------------------------------------------------------- 1

مبحث اول – کلاه‌برداری کامپیوتری – ماده 112------------------------------------------------------ 1

مبحث دوم – جعل کامپیوتری – ماده 113----------------------------------------------------------- 1

مبحث سوم – نقض حقوق مصرف‌کننده و تبلیغات در بستر مبادلات الکترونیکی – مواد 114 و 115-------------- 1

مبحث چهارم – نقض حق مولف - ماده 116--------------------------------------------------------- 1

مبحث پنجم – نقض حمایت از داده‌های شخصی/حریم خصوصی – مواد 117 الی 121------------------------- 1

مبحث ششم – نقض اسرار تجاری و علایم تجاری – مواد 122 و 123--------------------------------------- 1

باب پنجم--------------------------------------------------------------- 1

جبران خسارت – ماده 124----------------------------------------------------------------------- 1

باب ششم--------------------------------------------------------------- 1

متفرقه – مواد 125 الی 134---------------------------------------------------------------------- 1

(3) شرح مواد قانونی-------------------------------------------------------- 1

(4) منابع--------------------------------------------------------------- 1

(1) گزارش توجیهی


(الف) تجارت الکترونیکی و تجربیات بین‌المللی

1) واقعیت

فناوری اطلاعات با پیشرفت‏های اخیر خود جامعه‌ای مجازی با آثار کاملاً واقعی به وجود آورده که تأثیر زیادی بر زندگی انسان‏ها داشته است. جامعه‌ای با قواعد مشترک که نوعی یکسانی یا به عبارتی همگرایی در مسائل و قواعد مبتلابه را موجب شده است. بی‌جهت نیست که نویسندگان مایلند پیشرفت‌های اخیر را با آغاز عصر صنعت (فناوری اطلاعات) و خطوط راه‌آهن (فناوری تبادل اطلاعات) مقایسه کنند چون آثار و تبعات اختراعات جدید کمتر از ماشین بخار و راه‌آهن نیست.

برخورداری شئونات جامعه متاثر از فناوری اطلاعاتی پیشرفته تنها بسنده به امور بهداشتی، حمل و نقل، تبادل اطلاعات علمی، سیستم‏های اداری و ... نبوده بلکه اقتصاد و تجارت را تحت‏الشعاع قرار داده و نحوه تجارت جدیدی را به وجود آورده که از تجارت مرسوم فاصله گرفته است.

این فاصله ظهور در نوع عملیات تجاری، قواعد حاکم، مؤسسات لازم و فراگردها دارد. اگر تجارت مرسوم وابسته و مبتنی بر کاغذ است, تجارت الکترونیکی مبتنی بر اطلاعات و جریان اطلاعات است. برقراری یک روش الکترونیکی تجارت کارآمد با همة قابلیت‏ها و توانایی‌هایش مستلزم وجود قوانین متعدد است. جدای از قواعد مورد نیاز باید گفت تجارت الکترونیکی در عرصة حقوقی (غیرکیفری) مسائل و تنش‏هایی را موجب شده که بدوی‏ترین نکات و مسائل ناظر به حقوق مدنی (ادله، قراردادها، مسئولیت‏ مدنی و ...) است.

به تبع حقوق بین‏الملل خصوصی نیز در زمینة قراردادها، اسناد، اختلافات و ... با حضور عنصر خارجی در قضیه تنش‏هایی را مواجه شده است. از جمله مباحث حریم خصوصی یا حمایت از داده‏هاست که نیازمند حمایتی خاص در امر تجارت الکترونیکی است حمایت از مصرف‏کننده عرصة دیگر حقوقی ا ست که با تنش مواجه شده به خصوص از آنجا که در کشور ما قواعد بدوی و غیردیجیتال را نیز دارا نیست تا بتوان با تسری آنها به محیط دیجیتال به حمایت از مصرف‏کننده در‌ این عرصه اخیر پرداخت. تبعاً‌ آیین دادرسی (غیرکیفری) برای رسیدگی به پرونده‏ها و مشکلات پیش آمده، ادلة اثبات مورد نیاز و چگونگی قواعد آن در‌ این عرصه جدید، سیستم‏های پرداخت و مسائل حقوقی آن و به عبارت بهتر ابعاد حقوقی بانکداری الکترونیکی، ابعاد حقوقی کارت‏های اعتباری، حقوق رقابت و ... همه از عرصه‏های حقوقی (غیرکیفری) است که در قبال تجارت الکترونیکی نیازمند تبیین و تشریح وضعیت جدیدند. البته حقوق مالکیت فکری، قواعد مالی و گمرکی را نیز باید به فهرست بالا افزود (ر.ک: گزارش توجیهی لایحة قانون تجارت الکترونیکی، ص 1 تا 3, موسسه مطالعات و پژوهش‏های بازرگانی.)

این تنش‏ها بعضاً در گزارش توجیهی سال 1378 بحث و بررسی شده و بعضاً موضوع مراحل بعدی پروژه است. اما تجارت الکترونیکی و امضای الکترونیکی در کنار تنش‏های حقوقی (غیرکیفری) با تنش‏های جزایی مواجه‏اند. به کارگیری‌ این ابزار جدید تبعاً مطمح نظر مجرمین نیز قرار می‏گیرد و آنان با جعل امضاهای الکترونیکی (در امضای دیجیتال با جعل کلید) و یا سواستفاده از گواهی دیجیتال، کلاه‌برداری به شکل اتخاذ ماهیت کذب برای کسب منافع مالی، رقابت نامشروع، نقض حقوق مصرف‏کننده به شکل ارائه اطلاعات تقلبی و تقلب در امر مبادله، نقض حق مولف و نقض حریم خصوصی جرایم جدیدی در قالب تجارت الکترونیکی را مرتکب می‌شوند گاه نیاز به ارتکاب عمدی نیست بلکه برخی دقت‏ها که از سوی افراد و مراجع مانند دفاتر خدمات الکترونیکی و ... باید رعایت شود، انجام نمی‌شود و یا با بی‏مبالاتی حریم خصوصی افراد نقض و اطلاعات آنان افشاء یا حق تألیف نقض می‌شود که‌اینان نیز دارای مسئولیت کیفری هستند.

به کارگیری و بهره‏برداری مجرمین از سیستم پرداخت جهت ارتکاب جرایم مربوطه، استفاده از شبکه و کلاً تجارت الکترونیکی جهت تطهیر نامشروع، جرایم بالاخص کارت اعتباری و... نیز در عداد سوءاستفاده مجرمانه از تجارت الکترونیکی‌اند. جمعاً‌ این جرایم باید تحت قواعدی رسیدگی و تعقیب شود‌ این تنش و مشکل ناظر به‌ آیین دادرسی کیفری خاص جرایم مربوط به تجارت الکترونیکی است.‌ این‌ آیین دادرسی طبع ملی و داخلی صرف ندارد. مشکلات بعدی ناظر به صلاحیت رسیدگی به‌ این جرایم و چگونگی همکاری دولت‏ها برای مبارزه با آن است.